4 Nisan 2012 Çarşamba

FRANSA


FRANSA
Fransa diyince herkesin aklına “ilk” Eiffel kulesi, şarap, futbol ve “macaron” gelir sanırım. Detaylı bilgi için;  http://tr.wikipedia.org/wiki/Fransa 



Sırasıyla gittiğim şehirleri detaylarıyla yazacağım. Ama yine öncelikle gittiğim şehirleri ve beğeni oranımı yazmak istiyorum;

Cerbere(4 yıldız)
Nice (3 yıldız)
Paris(3 yıldız)

Çocukluğumda, bir aile dostumuz bize Paris’e sık sık gittiğini ve Dünya üzerinde daha yaşanılası bir şehir daha olmadığını anlatır dururdu. Bende o zamandan beridir bir merak, bir gitme isteği vardır. Büyük heyecan ve beklenti ile gittim Paris’e açıkçası. Ama çok da beklentilerim karşılandı diyemem. Bunun sebebi sanırım Roma ve Floransa’dan sonra biraz sönük kalmasıydı. Her şehrin kendine göre bir güzelliği vardır elbet ama ben Paris’inkini pek göremedim sanırım. Şehirde beni en çok etkileyen yapı tabii ki de Eiffel kulesi oldu. Görünüşü insana güven veriyor ve çıkıldığındaki manzarası da cabası. Bir diğer etkileyen yapı ise Louvre Müzesi. Bu kadar kapsamlı bir müze nasıl olur diye hala şoktayım. Ancak şunu demeden geçemeyeceğim, önüne sonradan yapılan camdan piramit o güzelim tarihi yapının tam anlamıyla içine etmiş. Bunun yanında, önceden giden arkadaşların hayranlıkla anlattığı ancak benim gidemediğim 2 yer var. Versailles Sarayı ve Disneyland. Birine zaman olmadığından birine de para olmadığından gidemedim ama bir dahakine kesinlikle ne olursa olsun gideceğim. Ve son olarak Paris Metrosu!!!! Nasıl bir gelişmişliktir bu metro ağı hala şoktayım. Biz daha o standartlarda 1 tane metro hattına sahipken adamların tam olarak 16 tane metro hattı var ve neredeyse gitmediği yer kalmıyor.

Nice. Fransızcada da aynı anlama geliyor mu bilmiyorum ama İngilizce’deki anlamına çok yakışır bir şehir. Bunun yanında Türkçe’de sesçe benzer olan “mis” kelimesini de üzerinde çok güzel taşıyor. Seyahatim boyunca gördüğüm en temiz şehir diyebilirim. Çok fazla gezme şansım olmadı gerçi ama sahili ve denizi süper. Bunun yanında gece hayatı; sahil boyunca sıralanan çeşitli gece kulüpleri ve barlar sayesinde eminim çok iyidir. Ancak bunun getirdiği bir özellik mi yoksa o çevrede bulunan bir özellik mi bilmiyorum ama şehirde 3 saat geçirmemize rağmen bize bulan dolandırıcı oranı oldukça yüksek bir şehir.

Ve son olarak Cerbere. Birçoğunuz google ile arayıp bulma durumunda hissedeceksiniz yazımı okuduktan sonra ama aratmakla yetinmeyip gidilesi bir yer. Aslında daha çok emeklilik sonrası yaşanılacak bir yer ama görülse de bir şey kaybedilmez. Bu şehre trenimiz aktarma yapacak olduğu için uğradık. İlk istasyonun görünüşü dökük saçık, leş gibi olunca, biz ”eyvah nereye geldik yau” dedik. Ancak daha sonra, daha trenimizin gelmesine var, yürüyelim gezelim dedik. Sırtımızda çanta, bir üst geçitten geçip 2-3 evden sıyrıldıktan sonra yüksek bir yerin yanındaki yola geldik. Biraz yürüyüp yolun kenarından aşağıya baktığımızda uzun zamandır gördüğümüz en büyüleyici görüntüyü gördük. Bir şehir bu kadar mı sakin, şirin ve büyüleyici olur. El ele, pıtı pıtı yürüyen yaşlılar, renkli renkli 2 katlı evler, süper bir deniz manzarası ve güzel, küçük bir liman kenti. Şehirde gördüğümüz kadarıyla gezilecek bir müze, yapı ya da eski bir kilise falan yok ama sanırım buna da ihtiyacı yok. Emeklilik sonrası beni kabul ederlerse net orda sokakta bile olsa yaşarım. O derece güzel hayaller kurulabilecek bir yer.

Bu bölümde Fransa’da gittiğim şehirleri yüzeysel olarak sizi sıkmamaya çalışarak tanıtmaya çalıştım. Bundan sonraki bölümlerde her şehri, görülmesi gereken yerleri, yemek yenecek yerleri; fotoğraf ve videolarla tanıtmaya çalışacağım.

Dikkat Çekenler: Paris metrosu aşmıştır. Şarap İtalya’dakinden aynı markalar ve seneler olmasına rağmen daha pahalıdır. Aslında genel olarak her şey daha pahalıdır. Müze olayını çok güzel analiz edip, turisti nasıl çekeriz ve parasını alırız hesabı çok güzel yapılmıştır. Tabii bunun yanında sanata verdikleri değer su götürmez derecede muazzamdır. Bana mı öyle geldi bilmiyorum ama beyaz tenli insandan çok siyahi insan çoğunlukta gibi. Paris metrosuna bir nevi tuvalet muamelesi yapılıyor =) Bir de değinmeden geçemeyeceğim, kızlardaki o koltuk altındaki çokça tüy olayı nedir yau!!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder