3 Kasım 2011 Perşembe

4.Aşama (Şehir araştırması,tren bilgileri,seyahati planlama,rotayı çizme)

Evet , hangi tür interrail yapacağınıza karar verdikten sonra, seyahat rotanızı yaklaşık olarak ya da ayrıntısına kadar yapma zamanı.Açıkçası ben seyahatimden 5 ay önce bu aşamaya geçtim ve araştırmaya başladım.5 ay sonunda gideceğim şehirlerin bir kısmının en güzel restoranlarını,en iyi barlarını-gece kulüplerini,müzelerini,tarihi eserlerini ve hatta sokaklarını ezberlemiştim.Evet böyle ince ince araştırmak bazılarına çok sıkıcı gelebilir ama interrail yapma düşüncesinin verdiği heyecan yüzünden kendime engel olamadım ve devamlı araştırdım araştırdım…İşte bu benim eylül 5-25 arası yaptığım interrail rotam:

roma(3)- napoli(0)- floransa (3) - venedik (1) - nice (0) - barcelona (2) - cerbere (0) - paris (2) - brüksel (1) - amsterdam (3) - prag (3) - viyana (1)




Böyle ince ince araştırdığım şehirler dışındaki yerlerde bazı sıkıntılar yaşadım. Bu sıkıntıları açıklamak gerekirse, ilerde anılar bölümünde anlatacağım ufak bir anıyı size anlatayım:

“Prag’a hiçbir araştırma yapmadan gitmiştim ve sadece yüzeysel olarak;şehirde bir old city ve bir de new city olduğunu, bunun ortadaki vltava nehri ile ayrıldığını ve birde görkemli bir prag kalesi olduğunu biliyordum.Şehre gittim hostelime yerleştim ve şehir haritasını önüme aldım ve nerelere gideyim diye bakmaya başladım, ancak turistlere kesinlikle tavsiye edilen ve büyük büyük şekillerle haritaya yerleştirilen yaklaşık 25 yer olduğunu gördüm.Ve eyvah! dedim.Hangi sırayla gezecektim,acaba hangilerinde ne var? Hepsi görülmeye değer mi? Ve ilk 10 tanesini biraz yavaş gezip de, aslında en efsane olanı sona bıraktığım için gezemeden gelirsem ne yaparım! Bu endişeler yüzünden hemen google a girip sıra sıra hepsine bakmaya ve okumaya başladım tabi yüksek internet parası yüzünden hızlı hızlı bakmalıydım ancak yaklaşık 1,5 saatim bunları okumak ve elemekle geçti. Bir kısmını eledikten sonra haritadan üstünü çizdim ve optimum rotayı belirledim.Ve gezmeye başladım.Ancak geri döndüğümde önceden birkaç kez giden arkadaşlarımdan daha gezmediğim yerler olduğunu ve büyük şeyler kaçırdığımı öğrendiğimde çoook pişman oldum.”

İşte bu hikaye aslında her şeyi açıklıyor.Eğer burada sıkıcı(interrail’e göre) hayatınızdan birkaç saatinizi ayırıp araştırma yapmazsanız; ya orda altın değerindeki zamanınızdan harcayacaksınız ya da tam gezemeden geri dönüp “keşke!” diyeceksiniz,karar sizin.

Ancak bu, seyahatinizin her anını planlamanız gerektiği anlamına gelmiyor.Sadece gittiğiniz şehirde en az zaman kaybederek en çok şeyi yapmanıza yarayacak.Çünkü interrail her ayrıntısı planlanması gereken bir şey değil yani bir kalıbın içine koymaya sakın çalışmayın.Prag’dasınız, diyelim ki ertesi güne kadar viyanaya tren yok , hemen en yakın trene bakın ve ona atlayıp gidin, belki de o gittiğiniz yer taa oralara kadar gidip önünden geçip uğramayacak olmanıza çok üzüleceğiniz bir yer çıkacak belki de hiç güzel bir yer çıkmayacak ama orda tanıştığınız bir insandan dinlediğiniz hayat hikayesi ya da size verdiği küçük bir hediye ile çok mutlu olacaksınız.İşte interrail tam olarak budur, yoksa diğer türlüsünü tur ile giderek de yapabilirsiniz ya da yaptığınız interrail başkalarına kıyasla çoook sıkıcı olur emin olun ve bunu döndüğünüzde anlayacaksınız çünkü bazı insanlar interraillerini size anlattıklarında eğer güzel gezerseniz onların ne kadar sıkıcı bir interrail yaptığını anlayacaksınız ama kalıplar içinde sıkıcı bir interrail yaparsanız başkalarının interrailini dinlerken “adamlar ne eğlenmiş yau “ diyip bir “keşke!” daha diyeceksiniz.

Avrupa’daki bütün şehirleri bilmeniz imkansız tabii ki de ancak kulaktan dolma bilginizle ya da lisede coğrafya,tarih derslerinde duyduğunuz ve böylece gitmek istediğiniz şehirler listesini öncelikle hazırlayın.Seyahat uzunluğunuzdan 2-4 gün arası çıkarın çünkü bu süre tren yolculukları arasında geçiyor.Ve her şehre ortalama 2 gün ayırın.Bu süre,zaten azalıp artacak seyahat sırasında.Ve seçtiğiniz şehirlerin birbirlerine uzaklığını da göz önüne alın.Çünkü; genel seyahat rotanızdan çok alakasız olan bir şehir, uzun tren yolculukları ve aksilikler yüzünden ileriki günlerde gitmek isteyeceğiniz bir şehre gidememenize yol açabilir.Ve her şehre verdiğiniz ortalama 2 gün eğer ki planladığınız seyahat süresini aşmıyorsa tamamdır artık gideceğiniz şehirler belli.Sırada rotanızı belirlemek var.

-------------------------------------------------------------------------------------------

Bunu şu siteden çok güzel bir şekilde ayarlayabilirsiniz:

http://plannerint.b-rail.be/bin/query.exe/en?L=profi&

Bu siteyi bütün Avrupa’daki bilet ofisleri kullanıyor.Yani size bilet vermeden öncelikle bu siteye girip bakıyorlar hangi tren olduğuna ve daha sonrasında yer olup olmadığına,fiyatına başka sitelerden bakıyorlar.Bu sitede ücretler yazmaz.

-------------------------------------------------------------------------------------------

Bir diğer sitede bu:

http://www.raildude.com/en/interrail-night-train.html

Bu site yabancı olmakla birlikte Avrupa’daki bütün gece trenlerini,saatlerini ve interrail biletiniz ile kaç euro supplement ödeyeceğinizi veya hangi trenlerle beleşe gidebileceğinizi ve hangi ülkelerde hangi trenler vardır ve hangileri hızlı trendir gibi bilgilerin hepsini çok ayrıntılı ve güncel bir şekilde vermektedir.Bunların yanında bu trenlerle seyahat edenlerin yorumları ve çakallıklarını anlattıkları forum bölümü de bulunmaktadır.

--------------------------------------------------------------------------------------------

Bu 2 siteyi iyi inceleyerek,bazı yolcuklarda 120€ supplement yerine 12€ supplement ödeyerek inanılmaz kara geçebilir ve gece trenlerini öğrenip zamandan kazanabilirsiniz.

SONUÇ:

Bu bilgiler ve siteler doğrultusunda rotanızı kabaca belirleyip, rotanızda bulunan ve bulunması ihtimali olan şehirleri ayrıntılı bir şekilde araştırırsanız bu aşamayı da başarılı bir şekilde geçmiş olursunuz.

Not: Bazı zamanlarda araştırmadan,plan yapmaktan sıkılacaksınız ya da para ayarlama olasılığınız çeşitli sebeplerden dolayı düşecek ve interrail yapmaya olan inancınız düşecek ancak yılmayın ve araştırmaya devam edin ancak en önemlisi hevesinizi ve moralinizi hem yüksek tutun…

9 yorum:

  1. Adsız20:57

    tavsiyeler ve verdiğin linkler çok faydalı oldu teşekkürler.Dediğin gibi araştırma yapmak çok mantıklı.Yazıların devamını bekliyoruz

    YanıtlaSil
  2. Yardım edebildiysem ne mutlu bana =) Ben de yorumlarınızın devamını bekliyorum...

    YanıtlaSil
  3. Adsız16:16

    Yazılarınız oldukça bilgilendirici ancak şunu sormadan edemicem gitmeden önce siz bu söylediklerinizi yaptınız mı? :D

    YanıtlaSil
  4. Bir kısmını yaptım ancak tabii ki yazdıklarımın çoğunu gittikten sonra öğrendim diyebilirim, ama bu yazılar sayesinde umuyorum ki sizler gitmeden öğreneceksiniz :D

    YanıtlaSil
  5. Kardesim oncelikle sagol bilgiler icin. Senden esinlenerek soyle bir rota ciakrdim 22 gun sinirsiz bilet

    Rota : Rome (2 gece) , Venice (1) , Milano (1) ,Nice (0) ,Barcelona (2), Paris (2), Bruksel (1), Amsterdam (2) , Berlin (1) ,Prag (1) ,Wien (2) , Budapest (1)

    Romaya ucakla gidecegim , Budapesteden ucakla donecegim nasil sence

    YanıtlaSil
  6. Selam Gürkan yaklaşık olarak hesapladığımda 20-20.5 gün edio yollarla beraber. İstersen ek olarak araya viyanadan sonra bratislava ekleyip sonra budapeşte yapabilirsin. Ve bence brüksel yerine brugge daha gidilesi. Aynı şekilde özel bir neden yok ise milano yerine nice'de kalmak daha iy olabilir. Prag için 1 gün az geldi bana. Ama zaten sen yoldayken sevdiğin yerlerde daha fazla sevmediklerini es geçerek gidersin, şin keyfi bu özgürlükte :) Kolay gelsin

    YanıtlaSil
  7. Adsız21:21

    ben avrupa haritasını nerdden aldığını sorabilir miyim ben de öyle bi şey arıyorum çok işime yarar

    YanıtlaSil
  8. Adsız12:12

    Merhabalar rotam roma-Venedik-Milano-Barselona-Paris-Brugge-Amsterdam-Prag-Viyana-Budapeşte sizce 22 günlük 10 gün flexi ile yapabilir miyim ? Herhangi bir sorun olur mu ? ayrıca şunu da ekle listene şunu çıkart diyeceğiniz bir şey var mı ?

    YanıtlaSil
  9. Merhaba, öncelikle tek başına yolculuk çok zorlu geçermi onu öğrenmek istiyorum. Bir de çok popüler olan yerler yerine mütevazi ve bilinmeyen yerleri keşfetmek istiyorum. Mesela Prag. Çok övgü almasına rağmen beni tatmin eden bir yer olmadı. Dovize çevirmek sıkıntı, dolandırıcılık fazla gibi.önerileriniz varsa bu konuda süper olur gerçekten :)

    YanıtlaSil